
Vanliga frågor
Vanliga frågor och svar
Här nedan har vi sammanställt några av dem.
Det finns många frågor och funderingar inom ämnena ortopediska ilägg, löp-och skoanalys och fotscanning som våra specialister hjälper dig att få svar på när du besöker oss, vill du få svar direkt så hittar du många svar på dina frågor här.
Vad kostar ortopediska ilägg?
Svar: 2300:- I detta prispaket ingår undersökning, scanning samt ett par ortopediska ilägg. När du sedan finns i vårt system kan man göra en återbeställning, dessa ilägg ligger då på 1500:-.
Jag är nöjd med mina ortorpediska ilägg och önskar ytterligare ett par, hur gör jag?
Svar: Du som tidigare varit hos vår ortopedskotekniker, finns en journal sparad med din senaste scanning som vi använder för att tillverka ett nytt par ilägg. Du kan ringa eller mejla in att du önskar ett par nya. En scanning/mall kan användas hur många gånger du önskar under 6år, sedan rekommenderar vi att man gör en ny undersökning samt scanning då fötter förändras med åren.
Hur ofta behöver jag göra om min scanning av fötterna?
Svar: Ungefär var sjätte år pga att fötterna förändras.
Måste jag boka tid för ortopediska ilägg?
Svar: Ja för detta måste man boka en tid. Konsultationen tar ca 40min.
Måste jag boka tid för att få hjälp med skor?
Svar: Nej det behövs inte. Det är bara att titta in i butiken så hjälper vi dig?
Hur vet jag om jag behöver ilägg?
Svar: Det bästa är att komma in till oss i butiken så kan vi göra en enklare kolla samt göra en gång- /löpanalys. Många gånger är det en bra sko som är den bästa lösningen. Med en sko som är utprovad just för dig kommer man långt.
Kostar det något att göra en gång-/löpanalys i butiken?
Svar: En gång-/löpanalys ingår när man köper skor. Önskar du att bara få en analys är det bara att säga till, detta kostar då 200:-.
Jag springer inte, kan jag ändå få hjälp hos er?
Svar: Självklart kan du det. Vi hjälper folk i alla åldrar med diverse fotrelaterade problem. Är det något vi inte kan lösa i butiken så bokar vi in till vår ortopedskotekniker.
Kan jag använda mitt friskvårdbidrag hos er?
Svar: Tyvärr gäller inte friksvårdsbidrag på varken skor eller ilägg.
Covid-19, jag vill undvika trängsel. När är det minst folk i butiken?
Svar: Det har varit svårt att säga specifika tidpunkter då det garanterat är lite folk i butiken. Vi har därför erbjudit, till dem som önskar, att få komma innan öppning. Ring eller maila oss så bestämmer vi en dag då vi möts upp en stund innan butiken öppnar. Vi kan även hjälpa till utomhus, bara att säga till så kommer vi ut.
Kan ni ringa upp mig?
Svar: Absolut, maila oss ditt nummer så kontaktar vi dig.
Hur gör jag för att justera min ortopediska ilägg?
Svar: Maila till josefin@fotriktigt.se så kontaktar vi dig för att boka in en justeringstid.